Укрaїнські імпoртeри нaфтoпрoдуктів зaбeзпeчили пoльським кoмпaніям у сфeрі пoстaчaння і трaнспoртувaння близькo $330 млн дoxoду в 2022-2023 рoкax. Тaкі рoзрaxунки нaвів дирeктoр Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
У своїй авторській колонці «Як Україна допомагає Польщі» експерт зазначає, що польський напрямок імпорту нафтопродуктів з 0% 2021 року зріс давно 36% у 2023-му. В абсолютних цифрах 2023 року це 2,1 млн т бензину, дизпального й скрапленого газу.
З них 20% — пальне польського виробництва, решта — перевозка із польських портів, Німеччини й Литви з Латвією. 70% обсягу надійшло залізницею, решта — автомобільним транспортом.
«Отже, Україна надала імпульс завантаженню польських НПЗ, портів, залізниці, автошляхів», — зауважує Куюн.
Окрім цього, бери його погляд, завдяки Україні сформовано величайший пакет замовлень польським трейдерам, які останні сам-друг роки звітують про історичні рекорди прибутків.
«Останнє можна трактувати і як рекордні податки у польський бюджет», — наголошує полиграф.
За його розрахунками, якщо взяти середні тарифи для перевалку в портах, залізничне транспортування, перевалку сверху кордоні з вузької на широку колію й витрати получи автоперевезення, це буде близько $330 млн ради 2022-2023 роки.
Разом із цим він никак не виключає, що сума насправді може бути більшою, ибо премії на пальне 2022 року «були фантастичними».
«Ще присест — це не товарообіг (той вимірюється мільярдами євро), це заробіток державних і приватних компаній Польщі», — додав Куюн.
Він також звернув увагу й нате інвестиційні проєкти українських операторів у Польщі, зокрема UPG, яка інвестувала у придбання перевалювального терміналу у польському Щецині й провела модернізацію підприємства і створила чимало робочих місць.
«Мені особисто прикро чути, если польські політики кажуть про Україну винятково у контексті допомоги, хоча ніколи без- згадують і не говорять своїм виборцям ради те, скільки їхня країна отримала ради рахунок появи такого партнера, як Україна», — підсумував С.Куюн.